دوره ماهانه در بانوان

ترشحات هورمونی در بدن بانوان در زمان قاعدگی به صورت قابل توجهی تغییر می کند به طوری که حتی به برخی از بانوان توصیه می شود که در این دوران از رنگ زدن موهای خود هم امتنا کنند.

به مانند شرایط هورمونی، روحیات خانم ها نیز در دوران ماهانه به صورت چشمگیری تحت تاثیر قرار می گیرد. در این دوران یک سری توصیه های بعضا اشتباهی به خانم ها می شود از قبیل اینکه نباید از مواد لبنی استفاده کنند که بسیار اشتباه است. مواد لبنی به دلیل دارا بودن کلسیم موجب کاهش تاثیرات پیش از دوره ماهانه می شود. همچنین در دوره عادت ماهانه اوصولا خانم ها باهوش تر می شوند و این به آن دلیل است که در این دوران هورمون استروژن که موجب بالا رفتن ضریب هوشی می شود بیشتر ترشح می شود.

از دیگر نشانه های دوره ماهانه در بانوان بالا رفتن وزن بدنشان به دلیل افزایش آب بدن آنها می باشد. اما موضوع نگران کننده ای نیست به این دلیل که به همان سرعتی که در این دوران وزن افزایش می یابد به همان سرعت بعد از اتمام دوره قاعدگی وزن آنها کم می شود.

مصرف آب نارگیل موجب کاهش استرس به دلیل نشانگان در قبل از شروع ماهانه می شود. این مهم به دلیل وجود ویتامین c در این ماده می باشد که خاصیت بالا بردن آرامش را دارد. همچنین خوردن موز در زمان دوره ماهانه افسردگی این دوران را کاهش می دهد.

خانم های عزیز باید سعی کنند در قبل از شروع دوره ماهانه آب بیشتری مصرف کنند تا در پیش از دوره قاعدگی نفخ به سراعشان نیاید. بر طبق تحقیقات انجام شده مصرف آب غیر از اینکه نفخ را کم می کند موجب کاهش ورم نیز می شود.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *